Wednesday, November 3, 2010

diSiNi aKu.....

disinilah aku mula mengenali diorang..orang yang aku tak pernah kenal pun sebelum ni..
disini aku mula mengerti apa itu maksud sahabat. sahabat yang sentiasa ada dengan aku tak kurang juga sahabat yang mengguriskan hati..namun kita semua manusia yang kekurangan dari segala segi..
disini aku belajar hidup berdikari tanpa kedua ibu bapa disisi..barulah aku sedar betapa besarnya nilai ibu bapa kepada aku..aku sedar aku bukan anak yang baik untuk mereka...banyak kali aku mengecewakan mereka.tapi mereka tetap ada dengan aku,sokong aku apa saja aku buat..itulah IBU BAPA.
disini aku mengenali dunia yang sebenar,dunia yang penuh dengan godaan dan cubaan yang begitu hebat jika terlalai ia boleh menghanyutkan aku..namun aku bersyukur kerana aku dapat menepisnya dengan tenang.
disini aku tahu apa itu erti kehidupan. jika sebelum ini kita dibimbing oleh mak dan ayah tapi bila tiba saat kita disini semuanya kena buat sendiri..sukarnya kehidupan itu barulah aku sedar, bayangkan macam mana mak dan ayah kita besarkan kita. sedangkan aku baru sahaja melaluinya tidak sampai suku hidup aku tapi aku mengeluh dengan keadaan aku..itulah manusia..
disini aku faham apa itu cinta..cinta itu bukan sahaja pada insan yanng bergelar lelaki, tetapi pada semua benda yang ada dalam hidup kita..cinta aku pada hidup aku, cinta aku pada senior, cinta aku pada mak dan ayah, cinta aku pada kawan-kawan,dan cinta aku pada ALLAH s.w.t..cinta itu bukan hanya cinta monyet atau pun cinta uda dan dara tapi cinta itu suatu yang subjektif mengikut pemikiran setiap manusia..
disini juga aku tahu apa itu rindu....rindu kepada keluarga yang jauh dari mata, rindu akan teman-teman sepersekolahan, rindu pada guru-guru..aku rindu akan kehidupan kanak-kanak aku...namun semua itu hanya kenangan yang perlu aku simpan dalam satu sudut hati aku..
disini aku....menimba ilmu..ditempat yang serba kekurangan pada mulanya tapi menjadi satu tempat yang akan aku rindui buat selamanya...
Dan disini diunikop ini aku akan menjadi seorang manusia yang berjaya.. disini juga aku akan mengecapi cita-cita..di unikop..

No comments:

Post a Comment